Ziggo blijft de prijzen verhogen, wat leidt tot een verlies van veel klanten.

21 / 02 / 2025
Man voor de tv die iets aan het kijken is

Ziggo verliest nog steeds veel klanten, ondanks hun pogingen om klanten te behouden en nieuwe klanten aan te trekken door in augustus 2024 de uitzendrechten voor de Champions League te kopen. In de laatste drie maanden van dat jaar verloren ze meer dan 37.000 klanten. Het aantal klanten dat Ziggo verliest, blijft groeien. In totaal verlieten 137.100 klanten Ziggo in 2024, terwijl dat er in 2023 nog 123.200 waren.

Ziggo verliest meer klanten dan verwacht

Door de inflatie, die zorgt voor forse prijsverhogingen, stappen steeds meer klanten over naar andere aanbieders of passen ze hun abonnement bij hun provider aan. In de laatste drie maanden van 2024 zegden bijna 63.000 klanten hun vaste telefoonaansluiting. Het verlies van klanten heeft ook gevolgen voor de omzet van Ziggo, die in de afgelopen drie maanden van 2024 met 3,4 procent daalde. Uiteindelijk bleef er een winst van bijna 470 miljoen euro over, maar dit was 5,9 procent minder dan in het derde kwartaal van 2024.

Vodafone groeit nauwelijks

Vodafone, de mobiele tak van het bedrijf, groeide nauwelijks in het laatste kwartaal van 2024. Het aantal klanten steeg met slechts 800. Vergeleken met het laatste kwartaal van 2023 waren er zelfs iets minder klanten bij Vodafone. Door de prijsverhogingen van zowel Vodafone als Ziggo bleef de omzet in 2024 hetzelfde als in 2023. Dankzij kostenbesparingen steeg de winst van het bedrijf met 3,1 procent, wat resulteerde in bijna 2 miljard euro winst.

Lees hier meer over economie.